úterý 21. července 2020

V čem péct chleba

V ideálním případě na některém z předmětů, které máte doma. U některých typů chleba podklad nedělá tak velký rozdíl, ale jak se pustíte do volnějších těst, pizzy nebo chleba s kaší, užijete silnější materiál. A taky možná sháníte dárky! Děkuju za pochvalu:) Ve FB skupině někdo takto chleba pekl, s hutností by neměl být problém, někdy také nechávám chleba ve formě péct v nerozehřáté troubě. Dospod dejte papír, rovnou v něm můžete nechat chleba nechat dokynout a pečte.


Dobrý den, chleba měl u nás velký úspěch, zkoušela jsem péct jak z klasické hladké mouky, tak z bio mouky. Do bio chleba jsem pak přidala ještě dýňová semínka. Chleba jsme pak nakrájeli a jedli s olivovým olejem, parmezánem a čerstvou zeleninou ze zahrádky.


U vína s přáteli opravdu krása. Recept není vůbec těžký. To jsou hlavní důvody, proč se mnozí z nás pokoušejí někdy s větším, někdy s menším úspěchem o výrobu vlastního chleba , ale i baget nebo housek.


Milí přátelé, zde najdete recept (krok za krokem) jak upéct kváskový chleba. Hodně zábavy při pečení a dalším experimentování! Jak péct chleba v troubě dle Zorka. Těsto necháme vykynout klasicky v pekárně na program Základní! A před pečením vypnout Těsto vyklepneme z formy a trochu s ním bouchneme, aby jakoby spadlo.


Zkouším péct chleba už od ledna. Někdy se povede, někdy ne. Jednou se mi povedl z pšeničného kvásku krásně nadýchaný a od té doby vždycky placka… Z žitného kvásku poslední dobou taky spíš placatý než nafouklý. Peču v troubě a zapařuju nebo peču v litinovém hrnci. Nevíte v čem by mohla být chyba?


Chléb jsem pekla dnes ráno, nechala jsem ho kynout přes noc a ráno jen upekla. Nikdy jsem si nemyslela, že bych mohla někdy doma péct chleba takže jsem nadšená. Je mi jedno jestli je toto pravý chleba nebo ne mě chutná a budu ho péct už pořád a pokud se mohu vyjádřit ke chlebu s domácí pekárny nedá se stímto vůbec. Pokud vznikl těžký hutný chléb, pak si myslím, že bylo v základu málo vody nebo byl špatně nakynutý.


Běžně však můžete upéct chléb jen z jednoho druhu mouky, tedy i čistě. Zkuste hrnec, tam chleba zaručeně vyběhne. Toto je asi nejlepší „vynález“ v oblasti domácího pečení. Pokud budete péct v hrnci, odpadne vám většina starostí s přípravou.


Nemusíte shánět ošatku, nebudete se muset zabývat zastříkáváním trouby před pečením. Najdete v něm kousky, které používám i tipy na to, co si pořídit domů. Muffiny můžete péct rovnou v papírových košíčcích, pokud nemáte takové ty extra pevné, musíte počítat s tím, že se vám trochu rozlezou a muffiny budou poněkud placaté. Já sem opravdu chlebovej a můžu ho i samotnej.


Jednou sem byl tázán, kdybych mohl, tak jaký dvě jediný potraviny bych si vybral ke konzumaci v žaláři. Odpověděl jsem, že chleba a pivo- Prazdroj samozřejmě. Podívejte se na jejich rady a přidejte do diskuze své zkušenosti. Průmyslové kvásky bývají “startovány” běžným droždím. Upečete-li si vlastní chleba , byť z droždí, budete mít na snídani v mnoha případech nesrovnatelně kvalitnější produkt.


Kvalitní chléb seženete spíše v menších pekárnách, ověřte si však složení produktů, které kupujete. Domácí chléb samozřejmě. Návod na pečení kvasového chleba.


Kváskový chléb upéct doma? Od výroby kvásku až po návod na lesklou kůrku. Jak správně založit kvásek a jak vyrobit. Tak jsem to taky zkusil. Koupil jsem v sámošce nejlevnější chleba v prášku a upekl ten.


Z těsta jsem si schoval do lednice dvě lžičky, jako že kvásek. Je to finta, kterou použil Robinson Crusoe a já už se čtyřicet let těšil, že to taky tak zkusím. Takový chléb je jistě jiný, než chleba ze supermarketu. To že se nedá doma upéci kvalitní chleba může napsat jen majitel veké pekárny. Má strach , že si lidé začnou péct chleba sami.


Po několika pokusech se zdokonalí. When not otherwise qualifie this word refers to sour.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky