pátek 31. července 2020

Výborný bezlepkový chléb

S bezlepkovým pečivem je problém. To ví každý celiak, tedy člověk, který musí držet bezlepkovou dietu. Pečivo je drahé a ne každé, které koupíte v obchodě, chutná dobře. Proto pro vás máme tip na vyzkoušený výborný bezlepkový chléb. Bezlepková dieta není nic příjemného a musí se striktně dodržovat.


Proto jsem se vydala i touto cestou, abych pomohla těm, kdo tuto dietu potřebují.

Tato dieta se nesmí brát na lehkou váhu. Lidé, kteří tím trpí musí jíst vybrané potraviny, které neobsahují lepek, který je obsažen v mnoha surovinách. Bezlepkový chléb velmi rychle vysychá a za asi až dny je nepoživatelný. Semínka udržují chléb vlhký, navíc dodáte tělu vlákninu, kvalitní tuky a minerální látky. Semínka můžete použít jakákoliv jiná (chia, slunečnice, dýně, apod.).


Z nakynuté směsi si odeberte cca 100ml (asi - lžíce) na příští chléb ! Výborný recept už několikrát jsem zkoušela a musím říct že chleba je velmi dobrý. Jen bych k receptu dodala každých minut potřít směsí vody a octa chléb má pak lepší kůrku.

Po opravdu hodně pokusech umím konečně opravdu dobrý bezlepkový chleba. Zavrhl jsem pekárnu na chléb kde jsem pekl tři roky a dnes peču všechna bezlepková těsta výhradně v troubě. Pekla jsem podle tohoto receptu chléb vůbec poprvé a povedl se na jedničku! Pekla jsem z poloviřný dávky, do těsta jsem přidala slunečnicová semínka a nedávala máslo, jelikož jsem ho zrovna neměla.


Prvních minut jsem pekla na 220°C, poté jsem stáhla. Tento chléb není můj výmysl, ale už ho chvilku peču a stihla jsem něco vychytat. A jelikož vás tento recept poptávalo opravdu hodně, rozhodla jsem se sepsat své poznatky, včetně receptu, do samostatného příspěvku.


Do větší mísy si připravíme kukuřičnou mouku, sůl, kmín, koriandr, vinný kámen, sodu a dobře promícháme. Opatrně přiléváme umixované těsto a dobře promícháváme. Toto je ten nejlepší bezlepkový chléb jaký jsem kdy jedla a povedl se mi hned na poprvé. Podle receptu jsem to namíchala, pak jsem to frkla do pekárny na super rychlý a pak to kontrolovala špejlí, 2x jsem pak přidávala pečení po min.


Nechala jsem na mřížce vychladnout do rána a. Doporučuju ho teď všem. Péct bezlepkový chléb je podle mého velká alchymie. Někdy mi připadá, že to závisí i na počasí. Mouky na chléb si míchám doma a se složením chleba dost experimentuji.


Zkusila jsem několik hotových chlebových směsí a nedařilo se mi. Bochníčky byly většinou tvrdé jako podešev, těsto slité a mazlavé, nevábné.

Základní kváskový chléb bez lepku je prostě výborný. Když si ho upeču, vydrží mi na snídaně a svačinky skoro týden. Miluju tu chuť voňavého kmínu! Tak jo, jdeme na recept! Uděláme si nejprve základní kvas.


Záleží, z jaké bezlepkové mouky máš svůj kvásek. Vybírejte vyzkoušené recepty na Výborný domácí chléb bez hnětení, Domácí chléb bez hnětení, Domácí chléb bez hnětení, Domácí chleba bez hnětení, Jednoduchý domácí chléb bez hnětení nebo některý z dalších receptů v naší kuchařce a připravte si chutný a vyjimečný pokrm nebo nápoj. Výborný bezlepkový chléb se skvělým složením Chlebík ocení zejména Ti, kdo opravdu nemají času nazbyt a chtějí kvalitní, doma upečené bezlepkové pečivo. Při výběru bezlepkového pečiva a bezlepkových muk (když už teda nějaké kupuji) se soustředím vždy na to, jaké je jejich složení.


O deproteinované škroby. Když už se vám doma objeví dýně, nezpracujete ji většinou pouze na přípravu jednoho pokrmu. Dýni můžete připravovat na sladko, na slano a skvěle chutná v kombinaci s pálivým kořením. Objevte jiné způsoby přípravy dýně než jen dýňovou polévku či dýni pečenou.


Upečte si domácí dýňový chléb , který navíc neobsahuje žádný lepek. Recept na chléb , který mám ještě od mojí maminky. Když se chléb vytáhne z trouby, krásně voní a připomíná mi mé dětství. Děkuji Vám moc za skvělý recept!


Nejlepší bezlepkový , co se mi podařil. Ocet určitě ano,já dala běžný. Přidala jsem i kmín a trochu chlebového koření. Pekárna ETA Gustito a zkusila jsem program rychlý, ne bezlepkový.


Simple and convenient - Duration: 6:09. Navíc je tento domácí bezlepkový chléb bohatý i na vlákninu, čímž vás nejen dobře zasytí, ale napomáhá i trávení. Tento večerní chléb bez mouky je opravdu výborný , nejraději ho servíruji potřený rozmačkaným avokádem a doplněný zeleninou. Je to fit chléb , na kterém si pochutná opravdu každý, nemusíte.


Tip: První chleba jsem zkoušela z eidamu, uzeného eidamu a přidala jsem i kousek nivy. Příště určitě eidam nahradím goudou, myslím, že chuť chleba bude výraznější a ještě lepší.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky