pondělí 22. května 2017

Domácí majonéza nechce zhoustnout

Domácí majonéza nechce zhoustnout

Moje první domácí majonéza a vyšla hned na první pokus výborně ! Ale vzhledem ke zdejším komentářům jsem se dost bála, aby mi z toho také nevznikla jen ta “tekutá polívka”. Mixovala jsem v obyčejném hrnku, ponořila mixér, spustila a hned se u dna objevil hezký bílý “oblak” #128512; Za chviličku jsem pomalu. Pokud se nedaří majonézu ušlehat, např. Pak opatrně po celý proces olej pouze dokapáváme - snaha stojí za to :) A pokud majonézu. Vznikne nažloutlá máčka.


Domácí majonéza nechce zhoustnout

Za stálého míchání přidávám olej a mléko. Začnu olejem a musím jen po troškách a vždy se musí ušlehat. Po zhoustnutí dám trochu mléka,to se zředí a pokračuji olejem.


Chce to trpělivost,pokud to přeženete ,zdrcne se. Tenhle recept se mi nejak nezdá. Majolka bez vajec prece neni majolka. Znam recept na majolku z jednoho celeho vejce ,oleje a prisad. Ale nevim jak ji dochutit aby byla prvotridne vynikajici.


Domácí majonéza nechce zhoustnout

Snad zkouset dochucovat a vytvorit prvotridni recept treba na podvacaty. S pomocí kuchyňského robotu si ji připravíte za pár minut. Stačí dodržet pár jednoduchých kroků a můžete si v klidu vychutnávat domácí majonézu s jistotou původu a zárukou čerstvosti. Každopádně vyzkoušej tuto verzi. Věřím, že nebudeš litovat a domácí majonéza bude u tebe na příčkách top v používaných dresincích do salátů nebo jen tak k něčemu pečenému.


Když máme obě suroviny v lednici, tak ji sice mají, ale jakmile vajíčko rozklepneme, oddělíme žloutek a vložíme ho do šlehací nádoby, ohřejeme ho. Proto je lepší – a po generace vyzkoušené – nechat olej a vejce alespoň hodinu stát v pokojové teplotě. Věděli jste, že vám příprava domácí hořčice zabere jen několik minut a suroviny máte nejspíš už doma? Domácí majonéza je nenahraditelná.


Pojďte si se mnou vyladit pikantní hořčici přesně podle vaší chuti, a už nikdy ji nebudete kupovat! Delam domaci hranolky dost podobne. Kupovane uz nikdo jist nechce. Rano oskrabu a nakrajim brambory,dam do hrnce s vodou,kde je necham minut odstat aby se vyplavil skrob.


Sleju,dam cistou vodou,pridam lzici octa a varim cca minut. Necham zchladnout a potom davam na 2hod do lednice a az potom smazim a solim az po usmazeni. Ahoj, tak jsem kdysi před lety začal dělat domácí majonézu, a od té doby nekupuju Hellmans apo šlo mě hlavně o složení průmyslových výrobku, několik druhů kyselin, několik stabilizátorů a zbytečných barviv apo prostě chemie do našeho drahého těla, takže, recept zde je naprosto v pořádku, jen nechte vše asi až hodiny odstát na teplotu prostředí, ve. A obávám se, že ji tam nenajdete nikdy s tím jak se stále zvyšuje DPH - ta totiž nutí české výrobce a obchodníky jídlo prodávané v ČR šidit.


Teda Suzy jestli je to pravda, že se nikdy nesrazí, už teď se těším jak to vyzkouším. Máme sice teď mohutné zásoby, protože jsme nakupovali minulý týden v Polsku, ale domácí je domácí. Konečně taky použiju ten míchací kotouč k mixéru. Akorát se mi válí v šufleti, tak ať se predvede.


Martino, zdravím vás, domácí majonéza je super, plusové body pro vás, ovšem ten řepkový olej nepoužívejte, vybrala jste si vůbec ten nejhorší, který existuje. Já teda dělám z celých vajíček. Když jsem jednou zkoušela jen ze žloutků, tak jsem měla taky „vodu“. Když jsem byla těhotná a nechtěla jsem jíst vajíčko, tak jsem místo něho dala mlíko - to bylo. Základ domácí sojanézy připravíte vyšleháním dílů oleje : dílu neslazeného sojového mléka.


TIP 1: Sojové mléko je třeba mít zchlazené.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky