úterý 2. února 2016

Rakvičky bez formiček

Určitě je recept bez amonia. Kdysi dávno jsem je dělávala do formiček , byly to žloutky šlehané strááášně dlouho s cukrem (možná i vodou) a minimum mouky - snad pár lžic. Plnilo se do formiček vymazaných vysypaných a vyběhly samy bez kypřidla. Jen se musely hlídat, protože se strkaly do horké trouby, aby se nespálily.


Pokud nemáte formičky na rakvičky , můžete žloutkovou hmotou naplnit košíčky. Tématické fráze: recept na rakvičky do formiček rakvičky bez formiček recept na rakvicky rakvicky recept nejlepší rakvičky pečeme rakvičky recept na domácí rakvičky formy na rakvicky žloutkové rakvičky domácí rakvičky rakvičky nejlepší recept na rakvičky rakvičky žloutkové rychlé rakvičky domácí žloutkové. Ztužený tuk rozpustíme a mašlovačkou pečlivě vymažeme formičky.


V míse utřeme cukr se žloutky, vejcem a vanilkovým cukrem. Třeme tak dlouho, až je hmota téměř bílá, potom naplníme do poloviny připravené formičky (ztužený tuk rozpustíme a mašlovačkou formičky na rakvičky vymažeme). Ja milujem rakvičky ale nemôžem nikde u nás zohnať formičky na rakvičky ale už som našla recept od pani Daniely na rakvičky bez formičiek rada by som ich skúsila ale u nás nemôžem zohnať ani amónium poradí niekto kde sa dá kúpiť. Pani Ivana vynikajúce stránky , klobúk dolu, všetko krásne spravené.


Hodně utřít a plnit do. Upéct si rakvičky doma není těžké, jediný zádrhel je ten, že cukroví se peče ve formičkách specifického tvaru a ne vždy jsou k dostání. V kuchařských knihách lze najít i recepty na rakvičky pečené bez formiček , přidává se do nich ale malé množství mouky. Pravé rakvičky jsou bezlepkové, jen cukr a žloutky. Tématické fráze: žloutkové cukroví jako rakvičky rakvičkové cukroví rakvickove testo žloutkové rakvičky žloutkové cukroví do formiček cukroví rakvičky těsto na rakvičky rakvičkové košíčky rakvičkový dort rakvicky bez formicek cukroví z rakvičkového těsta rakvičky rakvičky bez amoniaku zloutkove cukrovi cukrovi.


Tématické fráze: žloutkové cukroví žloutkové cukroví jako rakvičky žloutkové rakvičky bezlepkové rakvičky bezlepkové rakvičky recept rakvičky bez formiček žloutkové vánoční cukroví cukrovi rakvicky rakvičky cukroví vánoční cukroví rakvičky žloutkové rakvičky -recept recept na zloutkove rakvicky rakvičky. Jakmile rakvičky vyběhnou, ztlumte troubu na 1°C a pomalu dopékejte dalších zhruba minut, aby byly uvnitř propečené a na povrchu světlé. Nechte je trochu zchladnout ve formičkách a potom vyklopte.


Při podávání je nastříkejte vyšlehanou neslazenou šlehačkou cukrářským sáčkem s řezanou trubičkou. Recept je zařazen do kategorie Zákusky. Ne každému se napoprvé podaří a přiznám se, že ani mně se poprvé nepovedly. Zvenku byly krásné růžové, zevnitř však syrové. Zapomněla jsem snížit teplotu, ale tentokrát jsem si dala pozor a vyšly nádherně.


Rakvičky jsou velmi populárním zákuskem. Zdobila jsem obyčejnou šlehačkou, do jedné poloviny jsem přidala kakao a druhou jsem nechala tak. Z těsta vyválíme plát o tloušťce cca 3mm. Z něj pak vykrajujeme proužky (cca x 8cm), které dáme do formiček na rakvičky. Pečeme zprudka v horké troubě, dokud těsto nevystoupí.


Potom snížíme teplotu a dopečeme. Vychladlé rakvičky před podáváním ozdobíme šlehačkou. Můžeme také polít čokoládovou polevou.


Zjistila jsem že recepty na rakvičky se od sebe příliš neliší. Jen nad příměsí mouky jsem našla zdvižený prst – cukráři to rozhodně nedělají! Dobře tedy, vyzkouším těsto bez polohrubé mouky. Rovněž cukrárny je nabízejí sporadicky. Před podáváním je klidně můžete ozdobit šlehačkou, protože pak vlastně chutnají jako pravé rakvičky , které si pamatuji z dob mého dětství,“ doporučuje Jiřina Volná.


Náš tip: Přizvěte k pečení tohoto cukroví i své děti a vnoučata. Zvláště při vymazávání formiček budou vděčnými pomocníky, svými. Dělám rakvičky taky už hodně dlouho - a recept je ze staré Sandtnerky - je bez amoniaku a bez mouky, zato s vanilkou.


Mám ráda jejich chuť, ale na vánoční cukroví mám ráda menší tvary, takže roky jsme vymazávali pracny a košíčky, ale pár let zpátky jsem to zkusila do papírových košíčků a je to paráda, žádné vymazávání, dno žloutkového košíčku není. Chystala jsem se k tomu opravdu dlouho. Ona totiž babička tvrdila, že rakvičky bez plynové trouby prostě neupečete. A já jsem plyn nikdy neměla. Jen musíš poznat tu pravou chvíli, kdy ztlumit teplotu.


Magdě já věřím stejně jako babičce. Bez diskuze je třeba vzít čistý tuk. Máslo nebo margaríny nepřipadají v úvahu (ačkoli máslo by teoreticky šlo, kdyby bylo přepuštěné).


Dá se použít rostlinný olej, ale ze všeho nejlepší a bezkonkurenční je na vymazání formiček sádlo.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky