středa 12. září 2018

Kompresor z ledničky zapojení

Schéma tohoto zapojení (orig.štítek na krytu el.části) : Stává se, že po vypnutí kompresoru a rychlém jeho zapnutí do sítě kompresor nenaskočí a neroztočí se. Není to však žádná závada, ale naopak ochrana. Děje se tak z důvodu toho, že píst neprotlačí tlak vzduchu v hadičce a motor se nerozběhne, zvýší se.


Zapojení kompresoru z ledničky a jeho mech. Jako hnací agregát jsem použil starý kompresor z ledničky , údajně je schopný dosahovat tlaku cca 3MPa, ja jsem se pri testech těsnosti. Existuje více druhů a každý se také jinak zapojuje. Já ho mám ze staré Ruské lednice a zapojení.


Takže jsem ho ukořistil a ráčim z něj. Jak zapojit kompresor z ledničky , aby sloužil jako kompresor na bicykl? Nechte zapojení na odborníkovi. Z Vašeho dotazu vyplívá, že Vy jím zřejmě nejste a tak vám zde patrně nikdo neporadí.


Pravidla diskusí Nahlásit moderátorovi Stě. Get without the ads. Skip trial month free. Unsubscribe from ondra surak? Dej lajk zdilej pro dalši videa.


Vzdušník je z vyřazeného práškového hasícího přístroje, objem 10l. Ak chcete použiť kompresor len na fúkanie, použijete zapojenie s čiarkovaným prívodom , ktorý obchádza termostat a do prívodu dáte vypinač. Nesmiete vyliať z kompresora olej,inač ho zadriete. Tak zhruba - 15minut a nechat ho odpočinout a znova foukat. Píšu vam to z praxe, protože už mi nějaké prošly rukama a nebylo jich málo.


Funkce: při zapnutí natlakuje na bar a vypne. Při ztratě tlaku na bary se opět sepne a dotlakuje. Po dotlakování se pomocí odfuku a zpětného ventilu vypustí tlak z plnící hadice za kompresorem, což při dalším sepnutí se kompresor rozbíhá od nulového tlaku. Starý kompresor dosloužil, a nový se mi pod tlakem nerozběhl. Pro tento účel jsem použil : ča.


Troufám si říct, že i plášt palce nafoukám stejně rychle (a bez námahy) jako velkou ruční pumpou. Při nadproudu to hřeje tak dlouho až kontakt rozepne. Na foukání pneumatik (krátkodobý provoz) je to skoro k ničemu. Mám kompresor z kedničky ze 60. Uvnitř je skutečně olej, ale o jeho kvalitě a druhu nevím nic.


Myslím ale, že pro účely občasného použití na vzduch postačí. Pro modelářské barvy to ale možná tolik. Někde jsem četl, že stačí přehodit nějaký drátek a na kompresoru se. Jinak jsem dnes zapojil kompresor z lednice a odzkoušel na dvou. Mám dotaz, dostal jsem kompresor z ledničky (to vejce) a chtěl bych ho zprovoznit na foukání kol.


Prosím o radu jak ho zapojit jsou na něm vývody N, L, a C ty byly původně zapojeny někam asi na rozběhové relé. Vakuová pumpa z kompresoru z lednice. Uvnitř kompresoru je olejová lázeň, která promazává motor a píst a také motor ochlazuje.


Pokud se kompresor převrátí, olej se vylije nasávacím otvorem. Mám malý kompresor z ledničky s madlem které zároveň slouží jako malý zásobník vzduchu - pokud natlakuju madlo, stačí po vypnutí kompresoru k dofoukání běžního jízdního kola. Pro běžné foukání kol není třeba ani filtr. Viděl jsem kutila který měl z. Vykuchal jsem kompresor z klimatizace, pro výrobu stlačeného vzduchu na ofukování nečistot v dílně atp.


Sériově vyráběné kompresory jsou pro použití v panelovém bytě příliž hlučné, takže proto tahle cesta. Bohužel se mi nerozběhnul. Při zapojení ať hnědého či modrého vodiče na fázi, vždy vyhodí jistič.


Calex, ale regulátor je vadný, neustále spíná a vypíná a zajímalo by mne, jestli lze motor zapojit bez relé a jak? Základem je okruh s chladivem (kapalina s teplotou varu, která se mění s tlakem v rozsahu několika desítek stupňů kolem °C) a kompresor. Tlakový spínač malinko upravit pro větší tlak. Kdyby někdo potřeboval tak lze z tohoto kompresoru vytvořit i vakuová pumpa.


Kompresor lze vytunit tlakovou nádobou a tlakovým spínačem.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky