pátek 16. června 2017

Jak namotat teflonovou pásku

Další informace naleznete v e-shopu bazenonline. Pásku zakoupíte zde - htt. Koupil jsem teflonovou pásku , zkusím.


Tu pásku trochu přetáhneš a už těsnit nebude, pootočíš trochu zpět a už těsnit nebude. Prostě jakmile to netrefíš napoptvé, musíš to celé rozdělat a namotat znova.

Konopí dovoluje utáhnout nebo i trochu. Ondra vám představí tři základní způsoby pakování závitů. I když jsem s teflonovou páskou neměl nikdy potíže(musí být velmi utažená- a nesmí jí být mnoho), tak uvažuji použít klasiku(od které jsem si po mnoha letech odvykl – právě kvůli tefl.pásce). S teflonovou páskou mám jen nejhorší zkušenosti.


Můžu toho dát kolik chci, dotáhnout na krev a stejně kape. Těsnicí nit je mazlavá, tak asi není jen z teflonu. Podle návodu to šlo nějak moc snadno utáhnout, ale nic neteklo.


Tak jsem raději víc závitů.

Pak jsem se divil, jaký těžce šel závit povolit. Asi pětina spojů s teflonovou páskou mi netěsnila a musel jsem je předělat. Předělání spočívalo v aplikaci více vrstev pásky nebo naopak méně. Nenašel jsem žádné pravidlo, jak správné množství pásky odhadnout a jak moc ji předepnout. Některé hlavně pozinkované závity pásku již při dotahování trhají a pak to netěsní vůbec.


Většinou jsem byl rá že to. Dalším ze série videí Jak na to. Mrni na video a zjistíš, že je to jednoduché jak. Moje otázka zní, jak roháček namontovat, aby netekl a byl rovně?


Zkoušel jsem to s těsněním v nástěnce i bez něj. A druhá otázka: Jak moc utahovat? Mám strach, když to pořádně utáhnu, abych nevytrhl mosazné. Zajímavým tipem je stočit teflonovou pásku spirálovitě do ruličky, čímž vznikne jakýsi provázek, který se navine do závitu podobně jako těsnicí šňůra (vlákno), o níž bude řeč dál.


Tento způsob použití si jeho zastánci nemohou vynachválit. Spojuje prý výhodu nízké ceny teflonové pásky a spolehlivost. Používám všechny těsnící prostředky.


Těsnící nit používám na mosazné fitinky.

Teflonovou pásku jen na dočasné spoje, pro měření. Na utěsnění válcového závitu Siseal. Když chci mít jistotu, že to bude těsnit a půjde to rozebrat, tak konopí a fermež.


Musí to být fermež lněná, nikoli napouštěcí. Těsnit spoje klasickou koudelí je sice tradiční, pěkné a levné, ale mezi řemeslníky tato metoda pomalu vymírá. Chlapi často potřebují, aby po nich práce vypadala pěkně, aby nezůstaly chlupy, proto do míst, kde je to vidět, používají modernější metody,“ říká Miloš Borovička ze stejnojmenného instalatérství. Omotejte teflonovou pásku kolem závitu potrubí a ujistěte se, že jste obalili ve směru hodinových ručiček, a pásku během natahování mírně protáhněte. Jak utěsnit závity na různých ventilech?


Pokračujte tímto způsobem, dokud nitě nejsou zakryty páskou, pokaždé se překrývají, aby zcela zakryly. Samolepicí teflonová páska je výrobek na bázi sklolaminátu, který je impregnován teflonem. Má široký rozsah použití pro práci v průmyslové výrobě a ve všech případech, kdy je nutné používat vysoké teploty.


Další alternativou je namotat na spoj těsnicí teflonovou pásku a celé to pak ještě omotat stahovací ocelovou páskou, jako se opravují třeba hadice. Dá se použít i stará známá koudel, ale je vhodné je ještě pojistit třeba epoxidovým lepidlem. Zatímco jediný instalatérský projekt může volat jak pro instalatérový tmel, tak i pro teflonovou pásku , nemůžete nahradit jeden pro druhý. Tlumiče instalatérů působí jako flexibilní.


To jsem taky dělal, že jsem zdrsnil závit. Na mosazi jsem udělal i malé zářezi (některé to mají z výroby nebo byly staré zásoby). Mikroporézní teflonové pásky s výbornými mechanickými a chemickými vlastnostmi jsou určeny pro těsnění přírub, kde se jednoduše nalepí na stykovou plochu příruby. Těsnit můžete i sklo, kovová víka, lemy nádob a nádrží, kryty kompresorů, tepelných výměníků nebo.


Zdar všem, nechci zakládat nové úplně stejné téma ale chtěl bych váš názor na způsob těsnění závitu vodovodního potrubí. Museli jsme tedy odšroubovat původní roháček a našroubovat nově koupený. Před našroubováním je samozřejmě nutné na závit namotat teflonovou pásku.


Všechny pokusy použít nějaký tmel na stávající netěsnost jsou odsouzeny k nezdaru. Jednak použití třeba navrhovaného epoxidu je vázáno na suché a čisté předměty. Ta by zmačkla namotaný materiál a na chvili by dotěsnila.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.

Oblíbené příspěvky